Lufthavnstransfer til hotellet

Flyet lander i Ercan lufthavn på Nordcypern eller i Larnaca lufthavn på Sydcypern.                  

Hvis du bestiller bustransfer, kan en vis ventetid i lufthavnen forekomme. Køretid fra Ercan lufthavn til første hotelstop i Kyrenia er cirka 45 min med bus. Køretid fra Larnaca lufthavn til første hotelstop i Kyrenia er cirka 1,5 time. Bussen standser ofte ved flere hoteller, og transfertiden kan derfor variere. I nogle tilfælde, afvikles transferen i stedet med minibus eller taxa. En engelsktalende repræsentant fra Turistrejsers lokale samarbejdspartner vil være til stede i lufthavnen ved alle Turistrejsers ankomster. 

Ved transfer fra Lanaca lufthavn på sydsiden af øen, vil der være paskontrol ved grænsen til den nordlige del.

Vis mere»

Mød Kvalitetskoordinatoren - Turistrejsers personlige destinationsservice

Turistrejsers ønske er at levere kvalitetsrejser. Det er vores fokus i alt fra udbud af hoteller til udflugtsmuligheder – og det gælder naturligvis også vores destinationsservice. Derfor har vi udviklet flere forskellige servicetilbud, som gerne skulle gøre din rejse så behagelig og nydelsesrig som mulig – og helt som du ønsker den.

Fleksibel service

Vi vil gerne være så fleksible som muligt i vores destinationsservice, så vi på bedste vis kan imødekomme dine behov som rejsende. Det gør vi ved at tilbyde dig direkte kontakt med vores helt egen Kvalitetskoordinator, som har til formål at yde dig personlig service, når det passer dig.

Turistrejsers Kvalitetskoordinators eneste ansvar er, at stå til rådighed for dig, både før og under rejsen. Du er løbende i kontakt med Kvalitetskoordinatoren, som kan hjælpe dig med alt fra booking af udflugter til tips om det cypriotiske køkken. På den måde erstatter vores Kvalitetskoordinator den gængse rejsebureauservice med guider på destinationen. Vi tror på, at det er den bedste måde, vi kan servicere dig som gæst – nemmere, hurtigere og mere personligt.  

Med dig hele vejen

Kvalitetskoordinatoren er til rådighed for dig, når du har booket din rejse og hele vejen under dit ophold. Servicen er helt gratis, når du køber en pakkerejse med fly og hotel hos Turistrejser.

Før rejsen
Inden ankomsten til Nordcypern, modtager du en SMS med Kvalitetskoordinatorens kontaktoplysninger. Vil du gerne vide mere om vores udflugter, hvilken strand, der er bedst til snorkling, hvor den bedste cypriotiske kebab spises eller noget helt andet, så kan du ringe, e-maile, chatte eller sms´e til vores Kvalitetskoordinator, som hjælper med alle typer af personlige forespørgsler og spørgsmål.

Hvis du er nysgerrig på noget af det, der venter dig, så gå på opdagelse på Mitnordcypern, som gemmer på et stort inspirationsunivers med guides, inspiration og ideer til din rejse. Det er et særligt tilbud til Turistrejsers gæster, derfor skal du logge ind for at få fuld adgang. Brug de samme log-ind oplysninger, som du bruger til Min rejse (dit bookingnummer og password).

Under rejsen
Kvalitetskoordinatoren står også til rådighed for dig under hele dit ophold. Vi har ingen guider på destinationen, men du kan altid skive eller ringe til Kvalitetskoordinatoren, som sidder klar til at hjælpe dig fra Danmark. Modsat almindelige rejseguider er Kvalitetskoordinatorens eneste formål at være tilgængelig med råd og vejledning, så snart du henvender dig. Der er altså ikke noget, der hedder begrænsede hoteltræffetider, spildtid med transport mellem hoteller eller langsommelig svartid. Du modtager altid respons på din henvendelse inden for kort tid – oftest har vi allerede et svar på dit spørgsmål eller løst problemet, når vi svarer. Kræver dit henvendelse lidt mere arbejde, får du besked om, at vi hurtig forsøger at efterkomme din forespørgsel og at du vil få afklaring på din henvendelse snarest muligt.

Så uanset hvor eller hvornår i løbet af din rejse, du har brug for råd, ønsker at bestille en udflugt eller har spørgsmål, er hjælpen aldrig længere væk end en sms, chatbesked, et opkald eller mail. Svaret kommer altid hurtigt – og altid på dansk.

Tip! Der er flere tips at hente 

Hvis du oplyser os telefonnummeret på den telefon, du har med på rejsen, vil Kvalitetskoordinatoren sende dig beskeder med tips og information til dig. Kvalitetskoordinatoren har destinationsansvar for Nordcypern, et bred kendskab til landet og er hele tiden opdateret omkring aktuelle lokale events, særlige aktiviteter eller nyttig viden, du kan bruge på din rejse.

Når du har bestilt din pakkerejse, bliver du helt automatisk tilmeldt vores destinationsservice, så du skal ikke selv foretage dig noget. Vær dog opmærksom på, at dit teleselskab opkræver alm. takst for samtale og sms'er og at udlandstakster kan variere fra teleselskab til teleselskab – tjek priserne hos dit eget selskab.

Turistrejsers destinationsservice er tilgængelig i perioden fra den 1. marts 2018 til den 15. august 2018 (begge dage inklusiv).

Indenfor åbningstiderne i Turistrejsers kundeservice kan kvalitetskoordinatoren eller dennes repræsentant kontaktes på mail, SMS, chat eller telefon.

Vis mere»

Et pænt farvel til at invitere madpakken med på hotel

Den cypriotiske gæstfrihed er stor, så ind i mellem forbløffes vores danske gæster over, at de ikke må medbringe supermarkedets mad og drikke til deres hotelværelse eller ved poolen.

Det handler om hygiejneregler, skraldebiler – og om prisen på en pose chips

Når vejrguderne sikrer sol og 35º, skal der ikke mange Mariekiks og halvtomme sodavandsflasker til at trylle et hotelværelse om til et paradis for kryb, kravl og bakterier. Forestil dig derfor, hvad risikoen for en myreplage eller et maveonde er, hvis alle hotelværelser er proppet med mad og glemte dåser.

Samtidig er det i Nordcyperns charmerende gader og smalle stræder ofte kun muligt at køre med skraldebiler i miniformat. Både lokale og turister sætter pris på pæne gader, som alle kan nyde deres hverdag og ferieminder i, så hotellerne har en særlig pligt til ikke at belaste byens gadehjørner med posevis af løse plastflasker og andet affald fra deres gæster.

De hoteller, vi samarbejder med, tilbyder derfor snacks og drikkevarer til gode priser. Typisk er hotelprisen på chips og sodavand ikke meget over, hvad det samme ville koste dig i en butik. Sådan vil vi gerne have, det fortsat kan være. Til gengæld er der en fast politik for at undgå problemerne med den mad og drikke, som medbringes til hotelområdet udefra. Det gælder på alle hoteller og for alle gæster.

Når man rejser, er det vigtigt at kunne føle sig hjemme

Har du behov for en særlig diæt, skal du selvsagt ikke luske rundt for at hente det. Tal i stedet med hotellet, om hvordan det gøres bedst. Så slipper alle for bøvl og undgår onde øjne.

Vis mere»
Generelt
Beliggenhed: Bellapais
Antal værelser: 63
Handikapværelse: Nej
Etager: -
Type af strand: -
Shuttleservice: Ja (Kyrenia centrum)
Visa: Ja
Mastercard: Ja
Faciliteter - nogle faciliteter er mod ekstra betaling
Restaurant: Ja
Bar: Ja
Udendørs pool: Ja
Indendørs pool: Ja (opvarmet vinter)
Håndklædeservice: -
Roomservice: -
Internet: Ja (lobby)
Fitness/motionsrum: Nej
Spa: Ja
Wellness: Nej
Vandsport: Nej
Sport: Nej
Aftenunderholdning: Nej
Aktiviteter: -
Vaskerum: Nej
Indkvartering - nogle faciliteter er mod ekstra betaling
Aircondition: Ja
TV: Ja
Telefon: Nej
Balkon/terrasse: Ja (mod betaling)
Max antal per vær: 2
Forplejning: Morgenmad (tilkøb)
Afstande
Til strand: 2 km (fugleflugtslinje)
Til centrum: 3 km (Bellapais), 4 km (Kyrenia)
Til indkøb: 2 km
Til lufthavn: 38 km
For børn
Børneseng: Nej
Børnepool: Nej
Vandrutsjebane: Nej
Miniklub: Nej
Generelt
Beliggenhed: Bellapais
Handikapværelse: Nej
Type af strand: -
Visa: Ja
Antal værelser: 63
Etager: -
Shuttleservice: Ja (Kyrenia centrum)
Mastercard: Ja
Faciliteter - nogle faciliteter er mod ekstra betaling
Restaurant: Ja
Udendørs pool: Ja
Håndklædeservice: -
Internet: Ja (lobby)
Spa: Ja
Vandsport: Nej
Aftenunderholdning: Nej
Vaskerum: Nej
Bar: Ja
Indendørs pool: Ja (opvarmet vinter)
Roomservice: -
Fitness/motionsrum: Nej
Wellness: Nej
Sport: Nej
Aktiviteter: -
Indkvartering - nogle faciliteter er mod ekstra betaling
Aircondition: Ja
Telefon: Nej
Max antal per vær: 2
TV: Ja
Balkon/terrasse: Ja (mod betaling)
Forplejning: Morgenmad (tilkøb)
Afstande
Til strand: 2 km (fugleflugtslinje)
Til indkøb: 2 km
Til centrum: 3 km (Bellapais), 4 km (Kyrenia)
Til lufthavn: 38 km
For børn
Børneseng: Nej
Vandrutsjebane: Nej
Børnepool: Nej
Miniklub: Nej

Værd at vide

Rejser uden for højsæsonen

Bemærk at udendørsområder og aktiviteter som f.eks. udendørspools, Aqua Park og vandsport ikke altid er åbne i forårs- og efterårsmånederne.  Det kan desuden forekomme at restauranter og barer ligeledes er lukkede, eller har begrænsede åbningstider uden for højsæsonen. Udendørspools er ikke opvarmede på vores hoteller på Nordcypern, med mindre andet er oplyst i hotelbeskrivelsen.

Udviklingen på Nordcypern:

Udviklingen på Nordcypern er gået stærkt de senere år, men der er stadig langt til den strømlinede og effektive livsstil, de fleste skandinaver er vant til. De lokales forhold til tid er afslappet og service og håndværk ikke altid på toppen, så det hænder, at toilettet løber, håndtag sidder løst, strømmen forsvinder, og den trådløse forbindelse til internettet går ned. Det gælder også på 4- og 5-stjernede hoteller. Gør som de lokale: Tag det med stoisk ro, og husk: Alle gør deres bedste.

Vis mere»